2006

Det är inte många timmar kvar av året 2006. Snart ska man börja lära sig att skriva 07 inför varje datum. Brukar vara lite trögstartat det där. Av ngn anledning får jag något sjukt behov av att summera mitt år vid varje nårsafton. Som om att det är något som slutar och något nytt ska ta vid. Det är kanske en av poängerna med nyår. Eftersom det är så inne att lista saker och ting, tänker jag inte riktigt falla för grupptrycket fullt ut, utan kör en "årets" istället. Håll till godo kära bloggläsare:

Årets händelse: Sverige - England nere i Köln. Skulle gärna göra det igen.

Årets månad:  Juli - jag hade min första betalda semester någonsin!

Årets kille: Cannavaro. Snygg och bäst i världen. Kan man begära något mer? (Ledsen Lampard, men du bommade faktiskt straffen. Sånt tar tid att förlåta)

Årets ställe: Stockholm. Det är något med staden jag bara älskar.

Årets fiasko: Min icke-säsong i Danmarks IF. Skadad i näst sista träningsmatchen inför säsongen. Skönt att kunna säga att jag var med hela försäsongen iaf...

(Åre)ts dummaste grej: Festandet uppe i Åre som helt spårade ur och jag fick namnet "Äckel-Emma" i vissa kretsar. Inget jag vill göra om inom den närmsta tiden.

Årets fest: Stor potential för kvällens fest - faktiskt.

Årets bästa grej: Att jag vågade förändra mitt liv, först med flytten till Sthlm och sedan att jag tackade ja till praktikplatsen i Genève och faktiskt ska åka om några veckor.

Årets överdrift: Svensk mediabevakning och hysteri kring Fuglesang

Årets låt:
Night in Goodwill (Anna Ternheim) Så vacker, så vacker och oj så tragisk

Årets slutsats: Läkare är definitivt inte smartare än andra. (Insikten kom nere i Tyskland efter den jobbigaste killen i världen bara hängde med oss överallt.) 

Årets serie: Grey´s Anatomy (jag som tidigare var en stark kritiker till alla sjukhusserier)

Årets spelning: Anna Ternheim på Katalin (Robbie var faktiskt bättre sist spelning i Sthlm. Faktiskt)

Årets film: A lovesong for Bobby Long (bara gillade den filmen, vet inte riktigt varför)

Årets eloge: Till Magnus som stått ut med mig under året

Årets köp: Förhoppningsvis min nya dator

Årets kund: Killen som kom fram till mig när jag jobbade på Stadium, ställde sig och stirrade på mig och sa efter en stund: "Vilka fina örhängen du har". Underbart.

Årets bästa beslut: Att jag slutade med det som fick mig må dåligt (jobba på posten och rehabträna inför en ickefotbollssäsong) och blev glad igen istället.

Årets café: Kaffe och Annat i Fredhäll. Är du i Sthlm är ett besök där faktiskt ett måste.

Hej hopp vad jobbigt det är att lista en massa saker. Det är faktiskt så urdumt att jag tänker sluta. Har jag missat ngt är det fritt att flika in.
Gott nytt år på er alla nära, kära och de som är långt borta! 2007 kommer bli ett bra år. Det vet jag för det bestämde jag och Nina när vi åt brunch med grabbarna grus förut.

Kommentarer
Postat av: Mangan P

"Årets kille: Cannavaro" ?!

Jaså, det säger du...?

2007-01-04 @ 18:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback