Skoltrötthet...

... av annorlunda slag. Inte sånadära vanlig trötthet jag brukar få när jag är i skolan (tenderar att kunna somna på föreläsningar) utan snarare varianten korvstoppning. Egentligen borde jag inte vara vidare trött med tanke på att jag gått på skolan förut, men hjärnan verkar ändå förstå att det går bra att slå på viloläge när det kommer till biblioteksgenomgång och vad det faktiskt innebär att trycka på F4 (utlåning) och F5 (återlämning). I say no more...

Annars är det rätt annorlunda att börja på en liten skola. Allt här känns så familjärt och gemytligt. Nästan på gränsen för vad jag kan klara av. Men det ska nog gå bra.

Spenderar några mindre jobbiga dagar i Sthlm denna vecka. Ja, för skolan har inte riktigt kommit igång och jag har lovat mig själv någon svag stund i mitt första inlägg här på min lilla blogg att jag ska ta tag i mitt liv. Och det ska jag. Men Rom byggdes inte på en dag... (skäll på mig nu kära vänner :))  Uppsatsämnessökning (bra ord!) är mitt projekt imorgon. Om det innebär att sitta framför en dator hela dagen, rota igenom Sidas bibliotek eller läsa dagens tidning på ett café får tiden utvisa.

Ikväll är det Gilmore Girls, min kära vän. Ja och om jag inte minns fel så är det partiledarutfrågning med Lars Ohly. 

Det här med att börja skolan, det känns riktigt bra. Längesen inspirerande och hösttermin rymdes i samma mening.

Kommentarer
Postat av: Helena

skönt att komma igång med allt! Hoppas du hittar den där rapporten idag, om den nu finns...
Jag börjar klättra lite på väggarna nu och känner att det är inte acceptabelt att bara slappa, titta på tv, baka, mysa med stella och sitta på balkongen längre. Jag vill göra något, men nu är det bara två dagar kvar!
Kram

2006-08-30 @ 09:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback