Jag känner en bot...

...hon heter Ebbot, Ebbot heter hon... Det är ngt med det som är sjukt mkt roligare än Basshunters låt.

Att den slog igenom som den gjorde säger väl snarare mer om samhället än ngt om låten.  Är det så att vi får för mkt bra musik att vi någonstans måste säga stopp och få i oss en dos sjuk dunk med noll vettig text? Som om hjärnorna ska få ligga på viloläge en hel sommar för att sedan aktiveras när hösten och skolan sätter igång igen. För visst är det så att alla löjliga låtar slår igenom på sommaren. De kommer i slutet på våren så de kan kopplas samman med det fina vädret och marknadsförs dessutom gratis via alla fulla studenter som skränande varvar refrängen med "Fy f-n vad vi är bra". Senare kopplas denna låt samman med frihetskänslan det innebar att faktiskt ta studenten och allt framtiden skulle bjuda. Yada yada yada. Jag minns fortfarande att Westlifes låt Uptown girl spelades flitigt när jag skulle ta studenten. Inte vidare minnesvärt egentligen. Men jag kan fortfarande känna den där känslan av att livet faktiskt snart börjar när jag hör den låten.

Efter kvällens partiledarutfrågning har Maud inte fått fler sympatier från mig. Får inte riktigt grepp på henne. Hon är lite hal samtidigt som hon tenderar att ha en liten aggressiv taktik utan för den skull spåra ur. Ska definitivt kolla in Reinfeldt på söndag. Speciellt eftersom jag håller på att få spatt och spader på att moderaterna försöker profilera sig som "det nya arbetarpartiet" och kör en valsång som heter "tillsammans". Är det inte lite svårt för M att framhålla sig själva som något solidaritetsparti? Jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska rösta på.

F.ö kan det nog låta lustigt att min ex-pojkvän kommer och lånar en resväska för han ska på semester med sin nya flickvän och samtidigt lånar ut sin lägenhet till mina föräldrar som är här på besök. Fast i mitt liv är det helt normalt :)

Jag borde leta upp Uptown girl och känna lite framtidstro och vara lite nostalgisk nu. Men jag tror jag återgår till mitt te och mina pärlor istället.

Kommentarer
Postat av: Johan Hall

"Every nation has the government it deserves", sa en gång Joseph de Maistre. Det kan appliceras på fler saker i samhället. Varje nation har den sommarplåga den förtjänar. Tragiskt nog. För övrigt gillade jag analysen av sommarlåtfenomenet. Berglin hade inte gjort det bättre.

Angående de Maistres uttalande så tycker jag dessutom att alla ska läsa "Bush on the Couch" av Justin A. Frank. Ett ypperligt tillfälle att må bra över sig själv och må dåligt över hur världen ser ut.

2006-08-31 @ 23:59:13
Postat av: Johan igen

Förresten så har Idol 2006 fler tittare än partiledarutfrågningarna. Sa jag att varje nation har den regering den förtjänar?

2006-09-01 @ 00:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback