Förälskad

Har insett att jag är förälskad. Ja, inte bara i min pojkvän utan även i stan. Ju mer tid jag tillbringar i Sthlm, desto mer förälskad blir jag. Kan nog inte sätta fingret exakt på vad det är som framkallar den där känslan. Förmodligen är det en mix av en massa olika och konstiga faktorer. Men det har helt klart med vattnet att göra. Å alla människor. Å alla möjligheter. Å... ja, listan kan göras lång.

Idag har jag promenerat runt i Stockholm och bara njutit av det vackra vädret. Å shoppat lite, å hämtat ut biljetterna till handbollen i oktober. Sjukt vad allt är planerat i mitt liv. Köpte lite pärlor till. Kunde aldrig tänka mig att jag skulle tycka att det var så trevligt att pyssla. Ser det som lite terapi också. För det händer att jag blir frustrerad... Men det är bara att bita ihop. Himla bra om jag kan lära mig tygla mitt humör när jag ändå gör något roligt under tiden.

Var flitig samhällsmedborgare igår och tittade på Ohly vid utfrågningen. Han var bra. Klart över förväntan samtidigt som jag ju faktiskt tycker att vänsterpartiet har en hel del vettigt att säga. Ja, jag vet att jag är i minoritet och att allt de tycker inte är sånt jag tycker. Men å andra sidan är det väl väldigt få som håller med om allt ett parti står för. De måste vara i minoritet i så fall. Inte ens partiledarna är alltid så överens med övriga partiet i vissa frågor. Hur ska man som väljare då kunna vara det?

Jag har faktiskt jobbat lite på uppsatsen idag. Eller, jobbat och jobbat... men jag börjar utforma en plan och börjar leta efter handledare och avgränsningar. Mailat å infosurfat en del. Det kanske kan bli en uppsats i höst t.om. Nya jag har faktiskt lovat mig det.

Annars känner jag mig fortfarande lite som en hemmafru när jag är hos Magnus. Iaf tills jag varit hemma igen och vet att jag kommer ha en massa saker att göra nästa gång jag kommer hit. Men medan skolan inte riktigt kommit igång och jag har inte så mkt att hitta på här, lagar jag mat, plockar med disk, strosar på stan å pysslar lite. Hur trevligt det än kan låta, så är det där med att vara hemmafru definitivt inte min grej.


Kommentarer
Postat av: Åsis

haha lustigt...jag som hatar sthlm! Men det beror väl på att alla människor e stressade och otrevliga ;-). Iaf så fick jag pärlorna från pärlgrossisten...jätte mycket fint. Imorgon kommer det förhoppningsvis mer från holland! Sa till Carina att du kunde va med. Ska du det så hör av dig! Ha det gött i Sthlm!

2006-08-30 @ 17:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback