En bukett nyvässade pennor

Det är taget från You´ve got mail. De pratar om hösten och hur mysigt allt faktiskt är när skolorna börjar. Ja, och att om han visste var hon bodde skulle han skicka henne en bukett nyvässade pennor. Jag gillar det. För jag får också den där härliga börja-skolan-känslan när hösten börjar krypa sig på. Jag älskar när det börjar mörkna ute och det faktiskt är tillåtet att koka varm choklad och krypa ned under täcket och mysa framför favoritsåpan. Fast jag vet inte om jag tänker kalla Gilmore Girls och Grey´s anatomy för såpor. Men iaf.

Det var skolan jag tänkte på och skolan det snart är dags för. Närmare bestämt på tisdag. Mitt långa studieuppehåll har framkallat ett sug efter att få börja skolan igen. Nu blir det lite nygammalt för min del, men ändå. Jag var och köpte skolsaker med syrran i fredags och jag lovade igår att  försöka ta tag i mitt liv idag, så det är med tillförsikt för framtiden jag sitter här och gäspar.

Såg pratiledarutfrågningen med GP för en stund sedan. Jag kan inte förstå att det ska vara så otroligt svårt att låta bli att prata i munnen på varandra. Inte ens en statsminister och två programledare förstår att det faktiskt är möjligt att bete sig civiliserat även i politiken. Eller så är det bara jag som är naiv och tror att det skulle kunna gå om var och en förstod att det går att lyssna på den som pratar. Men iaf så är jag nöjd över det faktum att jag slapp höra någon säga "Om du bara låter mig tala till punkt..." Inte illa. Sedan ska tilläggas att GP är en mycket skicklig retoriker. Det är knappast en slump att han besitter den position han gör.

Danmark tog hem segern på ett soligt Danelid idag. Sånt gillar vi!

Kommentarer
Postat av: Helena

Hej!

Vilken rolig idé med en egen blogg! Du nämnde något om att du startat en här om dagen, men jag tror inte att jag rikigt fattade vad du menade...Läste idag, i Uppsalatidingen, hur vanligt det är att starta en egen blogg. Kul idé Emma! Jag lovar att jag kommer att besöka den ofta för att läsa dina inlägg.

Såå roligt att du känner dig laddad inför hösten med allt vad det kommer att inebära! Att känna engagemang och gkädje inför något, där har du ju klarat av hälften redan..
Höst höst...du som ska plugga i Stockholm och jag som ska börja jobba och blir vuxen...eller nåt..

Din politiska diskussion kommer jag inte att kommentera denna gång, har redan fyllt min valkvot idag genom att lyssna på Lantz i radio som fick besök av Lars Ohly och sett på en duell mellan CUF och MP på tv. I´m exhausted! Nu måste jag vila min lilla hjärna med lite shopping.

Ser fram emot en rolig och givande höst tillsammans!

Ses snart!
Kram Helena

2006-08-29 @ 13:49:04
Postat av: Tina

Hej! Hösten är fantastisk av dessa fantastiska anledningar. Soffan, sterinljus, varm choklad och sreier... kallar vi dem. Löven och kallare klara höstdagar då man kan gå en runda på stan utan att förtvivlat leta efter skugga. De nyvässade pennorna är också helt ok så länge jag slipper gå om gymnasiet.

2006-09-24 @ 01:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback